Monday, May 17, 2010

UsAnG...

Eeeerrrmmmm...
Entry yg dah pon basi.
Dah brp hari niat nak post...
tp seringkali d pospon.
Sebabnya....malas nak upload
pic2 yg dah pon d snap.
Almaklum ler kan...lambat ngat proses
nak mengupload gambo nie...
Hehehe...
Apapun,masih ada cebisan2 kerajinan
untuk meneruskan post ini
sebab aku rasa ada someone
yg setia utk melihat pic2 ini.
xtually,kejadian nie berlaku
d Hari Ibu yg lalu.
Terkebetulan time tu sama ngan org2 pahang
yg sronok bercuti waktu tu.
Aku plak ngan kak rose terus
jer merancang utk balik ke kg
kami d Jengka.Memang dah lama sesangat
x balik menziarah umah peninggalan
arwah Abah yg tersayang.
Cubalah korang tengok rumah nie....
*
*
*

Sedih sebenarnya melihatkan
keadaan rumah ini yg dah terlalu uzur.
D rumah ini lah aku d besarkan oleh
Mak dan Abah suatu tika dahulu.
D sini jg kakak dan abang aku
d ijabkabulkan....Cuma aku yg tidak
berkesempatan d sini.
Namun kini segalanya USANG.
Pastinya Abah sedih melihatkan keadaan ini.
Bukan niat kami adik beradik utk membiarkan rumah
peninggalan arwah Abah ini USANG sebegini.
Namun masing2 mmg tidak dapat menetap
d sini...Hanya mengharapkan insan yg menyewa
rumah ini agar menjaganya dgn baik.
Namun....org ttp org....Mmg x boleh d harap.
Makin USANG lagi adalah....Aduyaiii...sakit
otak memikirkan sikap penyewa rumah nie
sebenarnya....
Balik cuma 1 malam.So aku dan kak rose
decide utk bermalam d Maran.
We all sewa chalet...murah jerk.
Rm70 utk 1 mlm...so far,ok la,siap aircond
dan suasana persekitaran pon ok.
Tepi tasik padang golf.Ahaksssss!!!
Dah makin maju bandar ayam kampung nie kan!
Ini lah ruper chalet tempat kitaorg park mlm tu.
*
*
*

Boleh la kan...untuk 1 malam yg mendamaikan
sambil melepaskan rindu pada adik beradik.
Hehehe...Time nie ma bro.....Abg Ju x ada sama
coz balik ke umah mertua nyer...klu ada skali
kan besh....Hehehe.Len kali la ek Abg Ju..!!!

Dari zaman muda belia...sampai la skang...aku asyik membontot jerk
kak rose...ahakssss....!!!!!!
*
*
Adib n Alia
*
*

Slalu jer ada projek mega klu bejumpe....Nie
sbb x penah naik benda alah nie...
Tu yg mcm besh jerk naik.memula
punggung jer....pastu siap kaki dah naik.
Nie klu dah pandai kayuh nie...
Dah ilang kot beca pak cik nie..!!!Kekeke.
*
*

Mula memasuki ke Felda Jengka 4.
Tenang d sini.....!!!!!
*
*

Rumah jiran2 d Jengka.
Memasing dah ubahsuai...Tinggal
umah aku jerk yg USANG...!!!!!!!!
*
*


Dinner mlm tu d taja
oleh ma BIL...mr zawawie.
Sempena HARI IBU.
Abg awie banje mak....Tp aku
ngan kak rose tumpang la 2 perot...
Kekekeke...

No comments:

Post a Comment