Sunday, April 12, 2009

So TiReD...

KHAMIS
Sampai kat kg awie kul 7.30 pm...Sempat la semayang maghrib kat umah,masa sampai tu x ramai pun org sebab kendurinye selepas isyaa',so,sempat jgk la aku menolong 1,2 hal keje...Hehehehe...Lepas solat maghrib tu pulok,ramai2 menjamu pizza,sempat la sebelum balik tu aku tapaw 2 kotak large pizza utk diaorg,so,mamam la pizza dulu sebelum mamam pulut kuning....So far,alhamdulillah,kenduri malam tu berjalan sebagaimana yg dharapkan.Semua adik beradik awie balik,jd nyer,habbat la umah mak mln tu.

JUMAAT
Pepagi lagi,aku dah hello kakak awie yg paling kamcing ngan aku,hohoho,kak Ja lah,call dia nak ajak p pasar tani kat bukit diman,arini aku n awie plan nak ajak semua adik beradik makan nasi kat umah mak,mlm td kenduri ajak org ramai2,hehehe,arini,kenduri utk adik beradik shj,aku plan nak msk lauk menu kg,dh lama seh x mkn daging pacak.So,beli daging 5kg,ikan,sayur,ulam.Sampai umah masak ramai2,seronok sgt,aku mmg suka klu time blk kg awie, ada agenda2 seperti ini,meriah rasanya.Ye lah,adik beradik aku x ramai,dpt jumpe pun sekali sekala,huhuhu,miss u kak ani,kak rose,miss u abg ju.Awie adik beradik nyer,7 org,klu balik semuanya,emmmm,korang bayangkan lah.masing2 plak semuanya dh kawin.Anak plak semuanya 2 org dan lebih,hehehe,aku jer yg punya seorg anakanda.Hahahahaha.Baik punye!!!!Selesai msk dlm kul 1.30 pm,memandangkan arini ari jumaat,maka,lebih afdhal lah andainya makanan2 itu dmkn bersama2 kaum adam.So,menjamu selera tepat jam 2.30 pm,seronoknya,semua menu licin,hahahaha...Petang plak,sambil sembang2,pekena plak puding ngan teh o,mmg ari nie hari makan sedunia.wakakakaka...!


Sabtu
Awal2 pagi,di rumah mertua,hehehehe,dah tentulah ke dapur dulu,buat2 lah apa yg patut,pehtu sidai kain,then,berehkan pulak si adib.Pagi nie plan nak g cuci2 mata kat pekan sari Kuala Berang pulok,mak pun nak joint,kakak ipar yg sorang nie(kak Ja)lah,pun nak joint jgk,bereh ah,selesai membeli di pekan sari,ajak mak n kak ja mkn tghari kat kedai jer,utk ayah,tapaw.Balik umah,rehat2 kejap n terus jer berkemas utk balik ke dungun plak.Sampai kat dungun kul 5 pm,semayang asar n aku ajak awie p minum kat uitm,cehhh!!!yek yek or je awie,siap order nasi lagi ngan sup ekor,adib mamam lempeng nyior ngan kuah kari ayam n aku,tibai plak steak,padan gitu jer lah...Kata nak kurus...ai sehhhhhh......Pas mamam p beli barang dapur sikit kat Aneka,then,balik umah jer lah.Dah siap kunci pagar pun,tetiba zamani plak call nak mai umah nak tumpang mesin kain,aduh!!!Dah ler penat neh,dr kamis sampai sabtu x dok diam lagi,ingatkan nak tido awal,tp dh ada tetamu,LAYAN......!Gitu lah hidup kita nie,kadang2 terpaksa mengorbankan keadaan diri sendri demi kepentingan dan keperluan org lain.See next time...Adios!






1 comment:

  1. seronok dengar citer dr malay,tersentuh hati...
    rindu bangat ngan sup ekor.

    ReplyDelete