Saturday, July 11, 2009

KeTeNtUaNNYA....

Pagi khamis lalu,aku telah dkejutkan dgn 1 sms yg amat membimbangkan....so worried ma...ILLa,emmm...merangkap adik aku lah kot...Hahahaha....telah dtimpa kemalangan....Mau x bimbang,dah la pepagi buta time tuh,pehtu siap bgtau yg kete dia dah mmg x leh pakai lagi,total lost....Kete tu dia baru pakai dlm 6 bln camtu,xcident tu syukurlah tidak melibatkan kenderaan lain,lebih mudah,dia xcident sengsorang....Hahahaha....terbabas...bcoz mengantuk n terlelap....drive plak sengsorang time tu,x dok peneman.....Thanks God,my sis x apa2....cuma kecederaan ringan....Tuhan mmg masih sygkan dia.....
Bila dpt sms dia,aku terus lah call dia,pelik pun ada time tu coz dia still bleh gelak2 ngan aku....xtually,aku bangga ngan adik aku nie,bg aku,dialah adik yg paling best kat dunia nie....paling world...!Walau hubungan aku dan dia bukan lah melalui pertalian darah,tp,keakraban kami telah membuktikan bahawa ukhwah yg ikhlas itu mmg terlalu indah utk ditafsirkan....Syukur diatas anugerah Allah ini.....Relation yg terjalin hampir 15 thn ini mmg begitu bermakna bg aku yg pd hakikatnya mmg tidak mempunyai adik....Anak bongsu seh.....Kekekeke...Tapi,kehadiran ILLa sentiasa membuatkan diri aku x terasa pun yg aku nie si bongsu....
Kadgkala aku rasa konfius,sebab adakalanya dia mmg lebih matang dr aku....Selalu nyer aku lah yg mtk pandangan dia dlm byk hal.....Tp dia plak sentiasa menghormati aku sbg kakaknya,x kira walau apapun masalahnya,aku lah rujukan dia yg pertama selain mak dia di kampung....Mmg aku sygkan ukhwah ini....Dan aku nak dia sentiasa tahu bahawa dia sentiasa punya aku sebagai kakak yg amat2 sygkan dia....
Tuhan menguji dia dgn pelbagai dugaan,kdgkala,aku sdri mengalirkan airmata melihatkan ketabahan dia mengharungi suka dan duka kehidupan....Dialah tunggak kekuatan keluarganya,walau kini,tanpa insan bergelar ayah....dia ttp tersenyum,demi kegembiraan adik2....demi menguatkan semangat ibu yg amat2 dia kasihi.....Akak sdri x mampu melakukan sebagaimana yg kau perlakukan dik.....
Tuhan....pada Mu aku bermohon,kurniakanlah adik ku ini sebuah kehidupan yg bahagia.....Kuatkan semangatnya utk memperjuangkan sebuah kehidupan.....Amin!

2 comments:

  1. kdg kita ni dgn org lain lg rapat...dgn adik sendiri pun tak serapat dgn kwn baik kan..kan..

    ReplyDelete
  2. Betul tu kak....nak buat cemana,kdg2 adik beradik sdri tu yg lg banyak menyakiti kita....Hahahaha....xtually,ida mmg x der adik.tu yg declare jer la adik ngan saper2 jer yg bleh dgelar ADIK....hahahah

    ReplyDelete