Tuesday, February 15, 2011

iBu BeRSyUkUr PuNya KaMo....AdiB.

Salam.....
Ntah utk kali yg keberapa saya pon x pasti.
Yg saya tahu...Dah terlalu banyak entry2
yg terpaksa saya jeruk dan biarkan
ia menjadi pekasam shj....Hehehe.
Bukannya mood dah ke laut utk berbelog,
tp bila penyakit 'M' itu mendatangi diri,
amatlah sukar utk saya tepis.
Sudahnya,belog bukan setakat berhabuk...
Malah bersawang bagai dah rasanya....Hehehe.
Lately nie saya sering diuji dengan bermacam2
masalah kesihatan...Kadangkala ianya benar2 membuatkan
jiwa saya kacau...Macam2 yg saya fikir...
Saya tahu...siapalah saya utk menidakkan
ujian dari Allah ini,tp jiwa kecil saya tetap juga menangisi
ujian sekecil ini...Nampakkan,bertapa teruknya saya.....!
Namun.....Adanya insan kecil ini disisi saya membuatkan
saya tabah kembali...Menghadapi semampu mungkin ujian
ini dengan rasa rendah diri & redha...Mungkin saya alpa,dan
dengan ujian sekecil ini Dia mengingatkan saya utk
tidak terus Alpa....Terima kasih Tuhan....
Dan terima kasih juga utk kamo...buah hati ibu
yg satunya saat ini...Muhammad Adib Darwisyh.
Hari ini kamo dah berjaya membuatkan ibu mengalirkan
airmata bahagia...Sesungguhnya memiliki mu adalah 1 anugerah.
Di usia kamo 6 tahun,kamo sudah pandai menjaga ibu.
Menyorongkan bantal buat ibu & menyuruh ibu berehat.
"Ibu baring la....Ibu sakit perot kan...hari nie adib mkn suap sdri
ibu...ibu tidur yer..."
Ibu x sedar bila masanya ibu terlena....Tp bila ibu bangun,semuanya
dah kamo kemaskan.Saki baki lauk juga kamo simpan d tempatnya.
Mgkin pd ibu2 lain,wajar kamo bersikap sedemikian memandangkan
usia kamu sudah 6 thn.Tp bg ibu,kamu masih kecil.Hahaha.
Mgkin kerana kamo tidak punya adik yg lain.Hanya kamo yg ibu & abah
ada...Klu ibu sihat,kamo juga mahukan ibu yg menyuapkan kamu makan.
Tp hari nie ibu mmg x larat sgt2...Abah plak keje,wlau org lain cuti umum,
tp tidak pada abah kita kan adib..?Hehehe...Jadual keje abah ttp mcm biasa.
Lagi 3 hari barulah abah bercuti....
Apapun syukur lah....Allah mempermudahkan segalanya.
Sakit2 yg saya alami juga bukanlah penyakit2 yg saya takuti,
hanyalah peringatan dari Allah atas kelalaian saya barangkali.
InsyaAllah,lepas nie saya akan kembali aktif ber aerobik semula.
Banyak bezanya bila x ada exercise nie...
Hidup amat2 lah tidak sihat & ceria...
So...hidup mesti mau sihat kan....Yok semua kita cargaskan diri!!!!!!!!



Yg indah itu kamo.....Adib...!

No comments:

Post a Comment